איך נתייחס להתנהגות חריגה של ילדינו ברקע המלחמה? | הבמה שלך

    הבמה שלך No Comments on איך נתייחס להתנהגות חריגה של ילדינו ברקע המלחמה? | הבמה שלך

    הגב' רבקה צפדיה, בעלת קליניקה לליווי הורים לנוער במצבי סיכון, שוחחה עם יונת קפלן, מגישת תוכנית 'הבמה שלך', והסבירה כיצד יש להתייחס להתנהגות חריגה של ילדינו ברקע המלחמה. לדבריה: "כל התשובות כבר נמצאות בידי האמא – היא צריכה רק להתבונן. ככל שיש התנגדות מהסביבה תהיה ריאקציה והתעקשות ב'דוקא'. אם נכיל ונאפשר – הוא גם יהיה גמיש יותר". האזינו

    8:26
    01.05.24
    חדשות קול חי No Comments on אזעקות בצפון; צה"ל תקף בחמישה מרחבים בדרום לבנון | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בתוכנית 'הבמה שלך', בהגשת יונת קפלן, התראיינה אמש גב' רבקה צפדיה, מנהלת תכניות ארציות לקידום נוער וצעירים בקהילה הדתית חרדית. בעלת קליניקה לליווי הורים לנוער במצבי סיכון, ונשאלה על מקרה לא מאוד חריג של ילד שמראה סימני מצוקה: "מאז המלחמה הבן שלי בן ה11- מאד התחזק, אבל נראה לי שקצת יותר מידי. הוא מנצל כל דקה פנויה ללמוד ולקרוא תהילים. לא יורד לשחק עם החברים שלו, בקושי עושה פעילויות מהנות כמו אכילת ממתקים, פחות צוחק, ומאד הסתגר בתוך עצמו. כשאני מנסה להציע לו לשחק משחק קופסא או לקרוא סתם ספר הוא לא מתנגד ואומר שזה לא מתאים בתקופה הזו. איך עוזרים לו לחזור להיות קצת יותר ילד?".

    מומחית החינוך ענתה: "כשיש התנהגות חריגה של ילד צריך להבין את ההקשר הרחב, במקרה של השאלה הזו ספציפית הייתי מבררת את מי הילד מחקה, מתי בדיוק התחילה ההתנהגות החריגה, ולמה זה מדאיג את ההורים. כל התשובות כבר נמצאות בידי האמא – היא צריכה רק להתבונן. ככל שיש התנגדות מהסביבה תהיה ריאקציה והתעקשות ב'דוקא'. אם נכיל ונאפשר – הוא גם יהיה גמיש יותר".

    האזינו



    0 תגובות